اخبار نرم افزار

دیپ مایند ذهن انسان را در بازی های کامپیوتر ای شکست داد

دیپ مایند ذهن انسان را در بازی های کامپیوتر ای شکست داد
بازی‌های ویدیویی معمولی روشی مطلوب برای چک همت سیستم‌های هوش‌مصنوعی است . بررسی سعی این سیستم‌ها با امتیازدهی میزان موفقیت آنان ممکن می‌گردد . دیپ‌مایند آلفابت ۵۷ بازی منحصربه‌فرد آتاری را برای سنجش هوش‌مصنوعی خویش به فعالیت برده و با امتیازدهی , آن را با یک بازیکن میانگین انسانی مقایسه کرده‌است . نهایی سیستم این مجموعه , Agent57 , عملکردی با اختلاف زیاد نسبت به سیستم‌های پیشین از خویش نشان داده و اولیه سیستم هوش‌مصنوعی بوده که توانسته از بشر تلاش بهتری به‌جای بگذارد . به‌طور دقیق‌تر , Agent57 سعی خارق‌العاده‌ای در بازی‌های Pitfall , Montezuma ‘ s Revenge , Solaris and Skiing از خویش نشان داده‌است . این بازی‌ها معضل بزرگی برای بقیه سیستم‌های هوش‌مصنوعی بوده‌اند .

طبق نگرش تکنولوژی ریویو MIT , بازی‌های Pitfall و Montezuma ‘ s Revenge نیاز به تجربه بیشتری برای هوش‌مصنوعی دارا‌هستند . در عین اکنون بازی‌های Solaris و Skiing برای سیستم‌های هوش تصنعی و مصنوعی رشوارند چون مولفه‌های برد کم بوده و هوش‌مصنوعی نمی‌داند که حرکاتش در طولانی‌مدت سبب به برد خواهد شد یا این که خیر .

تکنولوژی ریویو به‌این نکته اشاره می کند که اگر‌چه این حاصل براق می باشند ولی هوش‌مصنوعی هنوز منش درازی در پیش داراست . این سیستم‌ها صرفا از پس یک بازی در یک زمان برمی‌آیند .

انعطاف‌پذیری که نوزاد بشر از آن بهره‌مند است هنوز دوچندان بالاتر از سیستم‌های هوش‌مصنوعی فعلی‌است .

هوش تصنعی و مصنوعی هم‌اکنون در صنعت های مورد به کارگیری بوده و به‌کارگیری تجربیات Agent57 میتواند سبب ساز به افزایش عملکرد این سیستم‌ها شود ; چه بسا با وجود این‌که این سیستم‌ها هنوز به میزان آدم قوی نیستند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *